Timarco Rabattkod

Det är många som väljer att handla på Timarco med en rabattkod för att köpa sig fina underkläder som annars är svåra att hitta i de fysiska butikerna. Nedan kommer några saker att beskrivas som företaget erbjuder sina kunder bortsett från den Timarco rabattkod vi kan erbjuda.

Leveranstid

Leveranstiden från den dagen du har lagt din order tills varorna skickas från lagret är mellan 3-10 dagar. Många upplever detta som en snabb leverans och väljer att beställa flertalet gånger av Timarco. De beställningar man gör brukar Timarco oftast skicka samma dag eller någon dag efter man har mottagit ordern. Många rekommenderar att man beställer det man vill ha i tid. En leveransavisering brukar man alltid få till sin mail när beställningen/paketet har lämnat Timarcos lager.

De leveranser som skickas från lagret sker antingen med Schenker Privpak eller med Postnord. Gör man beställningar inom Sverige erbjuder Timarco alltid fri frakt till dessa kunder. Ibland kan paketet leverans på ett annat sätt, och det är oftast vikt samt storlek på paketet som styr detta. Är det så att det finns några avvikelser i beställningen kommer en kontakt tas med dig av Timarco. Du som kund har en rättighet att annullera hela din beställning om leveransen inte på något sätt skulle kunna levereras inom den utsatta tid som man har lovar (3-10 leveransdagar).

Byten, returer samt reklamationer

När en beställning görs hos Timarco har man alltid rätt till 60 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit dina varor. Med detta sagt innebär det att du som kund har lång tid på dig att testa alla de beställda varorna i lugn och ro. Detta gäller oavsett om du handlat med en Timarco rabattkod eller inte.

Här finns ett undantag och det gäller alla underkläder man köper. Man har inte öppet köp av hygeniska skäl och tar aldrig emot som någon retur. Det du dock kan returnera är BH samt badkläder, men kontakta alltid Timarco innan du ska göra ett val så du får den bästa hjälpen av kundtjänsten.

Om man ska kunna utnyttja de rättigheter man har kring öppet köp måste den varan man har beställt vara i samma skick som när du mottog den. Det vill säga att den ska vara i det skick som du själv också önskar dig. Med detta sagt måste varje vara ha kvar alla lappar och märkningar som fanns med ursprungligen. I andra fall bör även kartongen finns med om man hade en sådan. Frakten står kunden för när man skickar tillbaka varorna.

För att reklamera en vara får man ta kontakt med Timarcos kundservice och förklara vilket fel det är på varan. Är det så att reklamationen är godkänd från Timarcos sida kommer givetvis Timarco att stå för frakten. Därför är det av den anledningen viktigt att vänta in svar från Timarco innan man skickar tillbaka den varan man vill reklamera.